Het meisje staarde uit het raam en dacht na. Waarom zijn er zo veel mensen die hun afspraak niet na kunnen komen? Waarom maken mensen eigenlijk nog afspraken? Het meisje werd wekelijks afgewezen voor een afspraak, en ze werd er elke keer nog bozer van dan de keer daarvoor. Hardop zei het meisje: 'Als ik een afspraak maak kom ik die toch ook netjes na!' en ze keek weer naar buiten.
De volgende dag was het zomers weer, ze zou vandaag met iemand naar het strand gaan. Ze had zich er helemaal op verheugd, want ze ging eigenlijk niet zo vaak naar het strand. Dat is eigenlijk heel erg raar, dan woon je zo dicht aan het strand en dan ga je er bijna nooit heen. Ze ging er alleen heen met perfect gezelschap voor het strand, geweldige mensen. Met andere mensen wilden ze er niet heen, het strand was haar thuishaven, het strand was van haar. Alleen van haar en van niemand anders. Hij smste af.
Tranen biggelden ondertussen over haar wangen. Waarom is de wereld zo, waarom is de wereld zo onterecht gemeen. Het was een retorische vraag die zij zichzelf elke keer weer opnieuw stelde, het antwoord op die vraag wist het meisje maar al te goed. Waarom zijn de mensen niet zo direct als ik? Waarom zeggen mensen gewoon niet wat er op hun hart ligt...., waarom is ja, nee en nee, ja? Ja hoort ja te zijn en nee hoort nee te zijn!
Ze werd meegevraagd naar een feestje. 'Meisje, ga je ook mee naar het feestje vanavond?' 'Nee, ik heb er niet zo'n behoefte aan. Misschien een andere keer weer.' Vanavond ga ik schilderen dacht het meisje, vanavond ga ik lekker met iets lekkers om te eten schilderen en in mijn eigen wereld leven. Vanavond, leef ik het 'eenzame' leven.