Over


Allereerst wil ik jullie allemaal welkom heten op mijn blogsite. Ik vind het leuk dat je op de link hebt geklikt om een en ander te lezen/bekijken. Veel plezier op de site en voor op- en of aanmerkingen kun je een reactie achter laten. Er wordt áltijd op gereageerd.



Van wie is deze site?
Dit is misschien wel dé vraag waar deze (''Over'') pagina om draait. Deze site is door iemand opgezet die erg van schrijven houdt. Ze heeft haar passie voor schrijven gekregen toen zij in haar 14e levensjaar zat. Het is vooral per toeval gekomen dat Daniëlle is begonnen met schrijven. Zij zat in een les Nederlands en begon een gedicht te schrijven, ''Houden van''. Dit ene gedicht is geëscaleerd naar het schrijven van verhalen, korte stukjes en nóg meer gedichten. Op de HAVO moest zij een profielwerkstuk schrijven. Daar heeft ze samen met een vriendin een verhaal voor geschreven. Dit ging over een meisje die ongemotiveerd was voor school en door haar attitude e.e.a. in het oude China mee maakte. Hiervoor hebben Daniëlle en Amélia een eervolle vermelding gekregen van ''De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen.''
Uit het juryrapport: Op het Kennemer college werd door Daniëlle B en Amélia Groen een gek maar tegelijkertijd fascinerend en ongebruikelijk werkstuk geschreven: De Tijdmachine getiteld. Een heel origineel en goed geschreven verhaal, dat zich afspeelt in het oude China. Het werkstuk zit boordevol informatie en weetjes en er is gelukkig ook een begrippenlijst aan toegevoegd. Het verhaal leest als een trein en zou zó als een filmscenario kunnen worden gebruikt. De jury miste een toelichting  waarom er juist voor deze verhalende vorm is gekozen en welke onderzoeksvraag aan het werkstuk ten grondslag ligt.
De eervolle vermelding in de Havo-categorie gaat naar De Tijdmachine van Daniëlle B en Amélia Groen van het Kennemer College voor hun verrassende, bijna klassieke opstel over China met profielachtige trekken, een opmerkelijk werkstuk in al zijn eenvoud.  

Over de blogs.
Zoals je al gemerkt hebt (als je e.e.a. al gelezen hebt op mijn blog) schrijf ik (bijna) nooit in eigen persoon. Ik schrijf namelijk over ''Het meisje'', ''Isa'' of een ander fictief persoon. De verhalen die ik schrijf zijn soms gebaseerd op de werkelijkheid, soms op een droom die ik heb gedroomd, of een fantasie. Hoe serieus een bericht geschreven is, verschilt dus per bericht. Trek dus niet te snel een conclusie, dit veroorzaakt onnodige roddels. 
Ik vind het belangrijk dat eenieders identiteit geheim blijft. Ik zal dan ook altijd fictieve namen bedenken die ik het beste bij de personages vind passen. Mocht ik een naam noemen van iemand uit mijn vriendenkring, dan is dit eerder toeval dan met voorbedachte raden zo neergezet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten