dinsdag 28 augustus 2012

De mislukking.

De kans.
Wij noemen het een mislukking, de hogere hand noemt het een kans. Een kans om met een schone lei te beginnen. Moeilijk, maar met de juiste instelling niet té moeilijk.
Je probeerde het wel, en je wilde het laten lukken... Maar niet alles liep zoals gepland, zoals gewild. Nee, zo werkt het niet in deze wereld van jou.
Al zou je in één keer iets krijgen of halen wat je graag wilt, dàn zou er pas iets mis zijn. Je leert wel blij te zijn met hetgeen je wél hebt of haalt.
“De wereld is wreed.” Nee, de wereld is niet wreed. Je maakt je leven zo wreed als hoeveel wreedheid jij zelf toe laat. Hoeveel wreedheid wil jij nog toelaten? Wil jij het je kapot laten maken?
Ze dacht na, ze wist dat het zo niet verder kon. ‘Misschien moet ik de kans pakken’ dacht ze. Kijkend in de rondte zoekt ze naar hulp. Wie kan haar helpen, wie wil haar helpen. Is het zo simpel? Ze weet het niet, maar ze gaat het proberen.

[Oorspronkelijk geschreven op 5 juli 2010]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten