vrijdag 15 maart 2013

Isa is op.

Isa zat in de auto en het liefst huilde ze heel hard. De sneeuw viel neer op haar voorruit, de ruitenwisser deed zijn werk. Kon ik maar net zo hard huilen als het sneeuwde, dacht Isa. De tranen bleven uit. Het gevoel dat Isa had bleef echter bestaan. Ze voelde zich alleen, moedeloos, laveloos en onderdrukt. De ketens om haar enkel deed pijn, de druk die zij op haar borst voelde was benauwend, haar ogen wilden niet meer open zijn. Isa had er genoeg van, ze wilde niet meer. Maar Isa ging door en weer en weer. Er was bijna niks meer over om mee door te kunnen gaan, haar reserves had zij al verbruikt. Ze was niet meer dan een robot aan het worden, afwerken en door gaan. Volgende punt erbij pakken als het andere was afgesloten, afwerken en een vinkje erachter zetten. De zin van het leven leek spoorloos verdwenen te zijn. 
''Is het leven dan echt alleen maar afwerken en het volgende punt vervolgens verwerken en afwerken?'' Isa's ogen vulden zich met tranen, maar geen enkele traan durfde over haar wang te rollen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten