dinsdag 27 november 2012

Tunnelvisie.

Ze keek om zich heen. Wat zij zag was chaos, donkerte, een diepe put. Een tunnelvisie was wat dit meisje had, een tunnel zonder einde is waarin zij keek. Ze rende, ze stond stil, ze deed een pas naar achteren. Daar, links van haar, zag ze een heel klein beetje zonlicht naar binnen schijnen. Ze draaide zich naar het kleine lichtbundeltje en deed een paar passen vooruit. Haar rechterhand ging omhoog en ze begon te slaan. Heel hard sloeg ze tegen de tunnel en beetje bij beetje brokkelde deze af. Ze keek weer voor zich en was verbaasd. Niet alleen had zij de tunnel links van haar kapot geslagen, maar aan het einde van de tunnel leek nu ook licht te schijnen. Het zonlicht links van haar scheen ondertussen op haar linkerarm en ze voelde de warmte van de zon branden. Haar lichaam kreeg eindelijk de warmte waar het zo lang naar had verlangd. 
Ze keek nog even naar de kleine lichtbundel op haar arm, maar begon al gauw te lopen. Het lopen veranderde in joggen en dit ging over in rennen en sprinten. Ze rende vliegensvlug naar het einde van de tunnel. Eenmaal aangekomen bij het einde zag zij de mooie groene velden, de bloemen, de tjilpende vogels en de blauwe lucht. Ze begon door het veld te rennen, viel, rolde om en begon te lachen tot er ineens iemand naast haar stond en haar aan vrolijk aankeek. Het gevoel wat zij nu kreeg had zij nog nooit gevoeld. Kriebels, over haar hele lichaam, in haar hele lichaam. Het warme gevoel werd nog warmer. Haar lach van oor tot oor. Nog nooit had zij zich zo fijn gevoeld. Kwam het door de zon, de groene velden, vogels en de blauwe lucht, of kwam het door de persoon die bij haar was komen staan?
Ze stond op. Hij pakte haar hand en samen begonnen ze te rennen door de velden. Hij was het die haar een geweldig gevoel gaf. Alleen hij kon haar op deze manier uit de zwarte tunnel houden. Dat was iets wat ze zeker wist. Ze hield van dit geweldige gevoel, deze persoon, de zon en al het andere moois wat ze sindsdien had ontdekt. 
Het meisje voelde zich voor het eerst sinds jaren dolgelukkig.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten